Rene de Vries trainer dames 1

Even voorstellen …….

Hallo, mijn naam is René de Vries en ben (bijna), 64 jaar woon in Musselkanaal en dit jaar 37 jaar samenwonend.

Op mijn 16e jaar ben ik begonnen als jeugdtrainer bij v.v. Hoogezand en ben daar begonnen als trainer van de E Junioren. Daarna ieder jaar een categorie hoger, tot en met ik de A junioren.

Ik zelf ging voetballen in het 1e van de vv Kielwindeweer. Daar speelde ik drie jaar totdat ik verhuisde naar Emmen. Daar speelde ik 3 jaar bij WKE en kreeg toen het aanbod om trainer te worden bij Drenthina ook uit Emmen. Tegelijkertijd ben ik 1 jaar Jeugdtrainer geweest bij Dwingeloo maar daar na 1 jaar gestopt omdat het niet meer te combineren was. Naast Drenthina jeugd ging ik ook de A – en  C junioren van Weerdinge trainen . Dit was goed te combineren omdat het op de fiets maar 10 min. Fietsen was van de ene club naar de andere.

Na een paar jaar ging ik verhuizen naar 2e Exlöermond  en trainde daar achtereenvolgens de B en A junioren en het 2e elftal. In 2000 combineerde ik het hoofdtrainer schap bij Roswinkel met het trainen van de jeugd van Valther Boys. Inmiddels verhuisde ik naar mijn huidige woonplaats en trainde in mijn 1e periode daar een jaar het 2e elftal van Musselkanaal. Toen weer 2 jaar TEVV gecombineerd met  weer 1 jaar Musselkanaal 2.

Toen kwam de lokroep van mijn oude club Kielwindeweer om daar hoofdtrainer  te worden, ik bleef daar 2 jaar en vertrok toen voor 3 jaar naar Westerwolde, 3 jaar jeugdtrainer, het 2e jaar hoofdtrainer van de zaterdag. De jaren daarna ben ik nog bij diverse clubs hoofdtrainer en of jeugdtrainer geweest . Weer bij Musselkaal het 2e  elftal en vrouwen 1,  3 x een periode bij Sv Mussel ,de  jeugd en het 2e,  2x werkzaam bij Woltersum hoofdtrainer,  ad interim hoofdtrainer bij SETA Musselkanaal en Oldambster  Boy’s en trainer van HS'88  2 waar ik nu weer werkzaam ben.

Maar niet te vergeten Vrouwen 1 van Wilper Boy’s .Daar ken ik Alberdina en Lara van. Ik was blij verrast door het telefoontje van van Alberdina met de vraag of ik interesse had om bij de vv  Westerkwartier Dames 1 hoofdtrainer te worden . Die interesse had ik zeker weten, en toen ook nog de wedstrijd in Groningen bekeken en had bewondering voor de strijd, inzet en het spel van deze dames.

Na een warm gesprek met een afvaardiging van het bestuur en speelsters kwamen we eruit ; het gaat door en heb er veel zin volgend Seizoen !!!

Groeten, René de Vries

Rene de Vries